Nadat Arriva de nieuwe consessie voor de diesellijnen in Groningen en Friesland, ingaande 10 december 2005, had gewonnen plaatste Arriva in mei 2005 een order bij Stadler Rail in Zwitserland voor de levering van 43 nieuwe dieseltreinstellen, te weten 16 tweedelige stellen type GTW 2/6 en 27 driedelige stellen type GTW 2/8, te leveren in 2006 en 2007.
Op 8 juni 2006 werd de eerste GTW 2/6 voor Arriva officieel gepresenteerd bij de Stadler fabriek in Bussnang. Het op het eerste gezicht opmerkelijke nummer 228 komt voor uit het feit dat Arriva de stellen aansluitende volgnummers geeft, beginnend met de 27 driedelige GTW 2/8 stellen, welke de nummers 301 t/m 327 zullen krijgen. Aansluitend krijgen de 16 tweedelige GTW 2/6 stellen de nummers 228 t/m 243. Aansluitend aan de presentatie werden persritten via Weinfelden naar naar Müllheim-Wigoltingen en Märstetten gereden met genodigden.
Vanaf 9 juni vonden met de 228 proefritten tussen Weinfelden en Romanshorn plaats.
Op 8 augustus 2006 werd de 301 als eerste GTW 2/8 voor Arriva geleverd. Het stel kwam op eigen kracht vanuit Bussnang in Zwitserland via Duitsland bij de Nieuweschans de Nederlandse grens over. In Nieuweschans werd het stel officieel overgedragen aan Arriva. Doordat Arriva dit gebeuren in de media had aangekondigd kwamen veel mensen naar Nieuweschans om het nieuwe materieel van dichtbij te kunnen aanschouwen, ondanks het regenachtige weer. Na een ruime stop van enkele uren in Nieuweschans reed het stel op eigen kracht naar Leeuwarden.
In de nachtelijke uren werden met de Arriva 301 proefritten op alle diesellijnen in Friesland en Groningen gereden. De middenbak 10301D was voorzien van meetapparatuur.
Op 28 augustus verliet de 301 van Arriva het land weer voor aanvullende meetritten in Duitsland en Zwitserland.
Lang bleef Nederland niet GTW loos. Op 29 augustus kwam de volgende GTW 2/8 voor Arriva, de 303, bij Nieuweschans de grens over. Op 30 augustus werd met dit stel proefritten gereden tussen Groningen en Zuidbroek, Scheemda of Winschoten, waarna het stel naar Leeuwarden werd overgebracht. Een opvallend verschil tussen de 301 en de 303 is dat de 301 op de koppen enkel is voorzien van een Arriva logo, terwijl bij de 303 onder het logo ook nog de naam "ARRIVA" is aangebracht. Daarnaast is de eerste klas bij de 303 aan de buitenzijde voorzien van een donkerblauwe streep boven
Van 19 tot en met 22 september 2006 vond in Berlijn de jaarlijkse beurs Innotrans plaats. Stadler Rail was hier onder andere vertegenwoordigd met de gloednieuwe GTW 2/8 305 voor Arriva. Het stel stond naast het eerste elektrische Protos treinstel van Fahrzeug Technik Dessau, eveneens voor Nederland. Dit treinstel zal bij Connexxion op de Valleilijn tussen Amersfoort en Ede-Wageningen komen te rijden.
De aanbesteding voor de exploitatie van de treindienst tussen Nijmegen en Roermond per 10 december 2006 werd gewonnen door Veolia Transport Nederland. Voor nieuw materieel op deze lijn koos Veolia voor het type GTW van Stadler. Op 4 oktober plaatste Veolia een order voor 16 dieseltreinstellen, 10 tweedelige stellen type GTW 2/6 en 6 driedelige stellen type GTW 2/8. Met de order is een bedrag gemoeid van 50 miljoen euro. De levering staat gepland voor eind 2007. Tot die tijd zal Veolia de dienst met gaan verzorgen.
Begin oktober 2006 werden de namen voor de 43 GTW stellen voor Arriva bekend gemaakt:
|
Op 17 oktober vonden tussen Groningen en Winschoten proefritten plaats met drie gekoppelde GTW 2/8 stellen 303 + 304 + 305.
Op 1 november 2006 werd in Groningen het nieuwe GTW materieel van Arriva in gebruik genomen tussen Groningen en Leer. Ook werd de naam voor dit nieuwe materieel bekend gemaakt: "Spurt". Naast deze naam voor het GTW materieel in het algemeen krijgt elk stel ook nog een eigen naam van een prominemt persoon uit één van de noordelijke provincies.
Vanaf 8 november rijden er weer doorgaande treinen tussen Groningen en Leer, zonder overstap in Nieuweschans. Aanvankelijk was het begin van de doorgaande treindienst al per 1 november gepland, maar omdat de spoorbrug over de Ems was uitgenomen ten behoeve van een passage van een groot schip, kon de doorgaande treindienst niet eerder van start gaan.
Op 23 november 2006 werden met Arriva GTW 2/8 302 proefritten gereden tussen Romanshorn en Sulgen in Zwitserland.
Op 28 november 2006 tekenden Arriva en Stadler een contract voor 30 miljoen euro voor de levering van zeven elektrische GTW treinstellen voor de exploitatie van Dordrecht - Geldermalsen, waarvoor Arriva per 10 december 2006 tot 2020 de consessie heeft verworven. De levering staat gepland voor medio tot eind 2008. De order bestaat uit 1 GTW 2/6 en 6 stuks GTW 2/8.
Evenals de diesel GTW's voor Groningen en Friesland zullen de nieuwe elektrische GTW's de bijnaam "Spurt" krijgen. Voor de kleurstelling staan twee opties open: groen met creme volgens de huisstijl van het Britse moederbedrijf Arriva, of rood met wit zoals de diesel stellen voor Groningen en Friesland. De keuze wil Arriva aan de reizigers tussen Dordrecht en Geldermalsen open laten. Ook zullen deze zeven elektrische treinstellen elk worden voorzien van een naam, waarvoor de reizigers suggesties kunnen aandragen.
Naast deze zeven stellen heeft Arriva nog een optie op drie extra stellen voor een uitbreiding van de treindienst nadat twee delen van het traject zijn voorzien van dubbelspoor. Deze spoorverdubbelingen zijn gepland voor 2009.
Per 10 december 2006 worden de Spurts ook ingezet in Friesland en wel tussen Leeuwarden en Harlingen Haven.
Door een defect aan een werd op 6 januari GTW 2/6 231 ingezet tussen Groningen en Roodeschool.
Ook voor de Heuvellandlijn tussen Maastricht, Heerlen en Kerkrade, waar Veolia per 10 december 2006 de treindienst verzorgt, gaat Veolia nieuw materieel bestellen. Op 9 februari plaatste Veolia voor 30 een nieuwe order van 30 miljoen Euro bij Stadler voor de bouw van elektrische GTW treinstellen, bestaande uit 5 twee-delige GTW 2/6 en 3 drie-delige GTW 2/8. Dit materieel zal eind 2008 worden geleverd. Tot die tijd zal Veolia op de Heuvellandlijn blijven rijden met van NS Financial Services gehuurde treinstellen Plan V.
Wegens defecte werd de treindienst tussen Leeuwarden en Stavoren op 24 maart verzorgd door de Spurts 238 en 239, waarbij op alle diesellijnen in het noorden al eens een Spurt in de reizigersdienst ingezet is geweest.
Op 22 mei 2007 werd bekend gemaakt dat de elektrische Spurt's voor de Merwede-Lingelijn tussen Dordrecht en Geldermalsen rood zullen worden.
Op 18 september 2007 arriveerden de 326 en 327 als laatste diesel Spurts voor Arriva in Groningen. Hiermee zijn alle stellen afgeleverd. Er bestaat nog de mogelijk dat er meer nieuwe stellen besteld zullen worden, wegens het toenemende aantal reizigers en een mogelijke dienst tussen Zuidbroek en Veendam.
Op 22 september 2007 bracht Arriva Spurt 305 een bezoek aan de STAR dagen met een rit van Groningen via Zuidbroek naar Stadskanaal en terug, zonder stops in Veendam, Wildervank en Bareveld.
Op 25 oktober 2007 vond de rollout van het eerste stel voor Veolia, de 201, plaats bij de fabriek van Stadler in Bussnang.
Op 26 oktober 2007 arriveerden de twee eerste stellen voor Veolia in Nederland. De GTW 2/8 351 en GTW 2/6 201 kwamen aan het begin van de ochtend bij Venlo de grens over. In tegenstelling tot eerdere berichten krijgt het GTW materieel bij Veolia niet dezelfde bijnaam als bij Arriva. De bijnaam voor het materieel bij Veolia wordt "Velios".
Op 4 maart 2008 arriveerden de 209 en 210 als laatste diesel Veliossen voor Veolia in Venlo. Omdat de 210 het 400e door Stadler geproduceerde GTW treinstel is, is dit stel vernoemd naar de bekende Zwitserse legende Wilhelm Tell.
Op 16 april 2008 vond de rollout plaats van het eerste elektrische treinstel, de 502, voor Arriva bij de fabriek van Stadler in Bussnang.
Op 28 april 2008 arriveerde de 501 als eerste elektrische Spurt voor Arriva in Nederland.
Op 25 juni 2008 vond de rollout plaats van het eerste elektrische treinstel voor Veolia bij de fabriek van Stadler in Bussnang.
Om vanaf december 2010 een extra treinrit in Friesland te kunnen uitvoeren heeft Arriva bij Stadler Rail een extra diesel Spurt besteld.
Op 1 juli 2008 arriveerde de elektrische Velios 501 als eerste van de serie 501-505 (GTW 2/6) en 651-653 (GTW 2/8) voor Veolia in Venlo.
Op 26 augustus 2008 bracht ERS dieselloc 6608 de laatste drie elektrische Spurts 506 + 407 + 505 voor Arriva van Kön Eifeltor via Venlo naar Leidschendam.
Doordat het steeds vaker voor komt dat er reizigers op het perron van Cuijk of Nijmegen Heyendaal achter moeten blijven omdat de trein te vol zit, heeft Veolia bij Stadler een order geplaatst voor tussenrijtuigen om de GTW 2/6 dieselstellen te verlengen tot GTW 2/8. De levertijd bedraagt ongeveer een jaar. In de tussenliggende tijd wil Veolia tijdelijk materieel huren, waarbij gesproken wordt over .
Vanaf 14 september 2008 zette Arriva het nieuwe elektrische Spurt materieel in tussen Dordrecht en Geldermalsen, ter vervanging van het gehuurde Plan V materieel. De eerste rit werd gereden door de 501. Arriva houdt voor noodgevallen nog enkele stellen Plan V achter de hand.
Op vrijdag 19 september 2008 heeft Veolia 's ochtens de nieuwe elektrische Velios 501 ingezet in de reizigersdienst als sneltrein tussen Heerlen en Maastricht. 's Middags werd de Velios weer vervangen door een plan V.
Op 20 september 2008 bracht Arriva Spurt 317 een bezoek aan de STAR dagen met een rit van Groningen via Zuidbroek naar Stadskanaal en terug, zonder stops in Veendam, Wildervank en Bareveld.
Op zondag 21 september 2008 hield de ZLSM haar jaarlijkse dieseldag. Als gastmaterieel was Veolia's diesel Velios 205 actief op de Miljoenenlijn. Het stel werd door de elektrische Velios 501 van Roermond naar Kerkrade Centrum gebracht. 's Ochtends reed de combinatie 205 + 501 van Roermond naar Kerkrade Centrum, waarna de 501 terugkeerde naar Heerlen. De 205 reed over de ZLSM lijnen naar Simpelveld en vandaar Schin op Geul v.v., tweemaal naar Kerkrade v.v., naar Vetschau v.v. en nogmaals naar Schin op Geul v.v. en tenslotte weer naar Kerkrade Centrum, waar de 501 weer uit Heerlen was aangekomen om de 205 op te pikken. In de combinatie 501 + 205 werd naar Roermond gereden.
In november 2008 zijn drie stellen van Arriva, de 230, 236 en 305 voorzien van historische foto's van spoorwegen in Groningen en Friesland over de ramen.
Op 18 november 2008 kwamen de twee laatste door Veolia bestelde elektrische Veliossen, de 652 en 653 bij Venlo de grens over.
Wegens het uitblijven van een milieuvergunning voor het legen van de vacuëmtoiletten van de Veliossen van Veolia, werden de toiletten in deze treinen per 14 april 2009 afgesloten.
Op 18 april 2009 vond bij de STAR het jaarlijkse evenement Race the Train plaats, waarbij hardlopers het tegen een trein konden opnemen. Voor de aanvoer van deelnemers en aanmoedigers reed Arriva Spurt 317 van Groningen naar Wildervank, waar men diende over te stappen op een stoomtrein naar Stadskanaal. Na afloop van het evenement bracht een stoomtrein de deelnemers en aanmoedigers weer naar Wildervank, waar de Spurt 317 klaar stond om de reizigers terug naar Groningen te brengen.
Tijdens het Pinkpop muziekfestival bij Landgraaf zette Veolia gedurende de zaterdag 30 mei een extra lange "Pinkpoppendel", bestaande uit de elektrische Velios'en 651 + 652 + 504 + 503 in tussen Heerlen en Landgraaf. De doorgaande dienst tussen Maastricht Randwyck en Kerkrade Centrum reed gedurende de uren dat de lange pendeltrein reed niet tussen Heerlen en Landgraaf. De elektrische 505 pendelde tussen Landgraaf en Kerkrade Centrum. De 501, 502 en 653 pendelden als stoptrein tussen Maastricht Randwyck en Heerlen. De sneltreinen tussen Maastricht en Heerlen werden gereden door van de Maaslijn gehaalde dieselstellen 202 + 205 en 210 + 203, welke in het weekeinde op de Maaslijn wel gemist konden worden. Ook in de namidagen van zondag 31 mei en maandag 1 juni werd een dergelijke dienstregeling uitgevoerd. Buiten deze tijden werd de normale dienstregeling zonder lange pendeltrein en met een doorgaande verbinding tussen Maastricht Randwyck en Kerkrade Centrum uitgevoerd.
Rond juni 2009 heeft Veolia alle elektrische Velios'en verkocht aan Railpool in München, waarvan Veolia de stellen terug least (de zogenaamde sale & lease-back constructie).
Om ruimte te bieden voor het grote aantal reizigers dat een fiets mee neemt naar de Waddeneilanden heeft Arriva vanaf 12 juni in de stellen 238 en 240-243 vier rijen stoelen uit de tweedeklas verwijderd en vervangen door rekken voor de stalling van fietsen. Deze stellen werden uitsluitend tussen Leeuwarden en Harlingen ingezet. Wegens de ombouw van de halte Harlingen Haven naar de binnenzijde van de dijk was er geen treinverkeer mogelijk tussen Harlingen en Harlingen Haven. Aan het eind van het zomerseizoen zal het interieur weer worden terugverbouwd.
Op 27 augustus 2009 werd Veolia 207 door dieselloc V155 van Rurtalbahn van Venlo overgebracht naar Konstanz, waar het stel van een nieuw tussenrijtuig zal worden voorzien, waarna het stelnummer in 357 zal wijzigen. In navolging hiervan zullen ook de 208-210 door het plaatsen van een nieuw tussenrijtuig worden gewijzigd in 358-360.
Op 12 september 2009 kwamen Arriva 345 en 346 als eerste van de vervolgbestelling aan in Nederland. Na een aantal proefritten tussen Groningen en Zuidbroek op 12 september, gingen de stellen naar Leeuwarden. Evenals de 301 t/m 305 en 228 t/m 230 zijn ook de 345 en 346 voorzien van extra treeplanken en het Duitse beveiligingssysteem Indusi voor de dienst tussen Groningen en Leer.
Op 19 september kwam Veolia's 357 als eerste verlengde Velios terug in Nederland.
Op 5 december 2009 arriveerde de eerste nabestelde GTW 2/6 voor Arriva, de 244, vanuit de Poolse Stadler fabriek te Siedlce in Groningen. De 244 is voorzien van het Duitse Indusi en kan dus naar Leer worden ingezet.
Op 8 december kwam Veolia's 651 rond 8 uur 's ochtend als sneltrein van Maastricht naar Heerlen in Houthem-St. Gerlach in botsing met een op een overweg blijven steken vrachtwagencombinatie beladen met betonplaten. De machinist van de trein zag de aanrijding aankomen, zette een noodremming in en vluchtte naar achteren en waarschuwde de reizigers in het voorste deel van de trein. Ook de chauffeur van de vrachtwagen kon op tijd zijn cabine verlaten. Hierdoor werd persoonlijk letsel tot een minimum beperkt. De schade aan het materieel en de infrastruktuur was aanzienlijk. Pas in de loop van de middag van 9 december was er weer treinverkeer mogelijk tussen Maastricht en Valkenburg.
De zwaar beschadigde 651 werd 's nachts naar Maastricht gespeept en was voorlopig niet inzetbaar. Om het hierdoor ontstane materieeltekort op de Heuvellandlijn op te vangen werden twee diesel Velios'en van de Maaslijn naar de Heuvellandlijn overgeplaatst, welke of gezamenlijk of gemengd met een elektrisch stel werden ingezet. Voor het materieeltekort op de Maaslijn werd vanaf 1 september 2010 een van NS Reizigers gehuurd.
Op 29 december reed Arriva met een Spurt een extra trein naar de kerstmarkt in het Duitse Aurich via de voor
goederenvervoer heropende lijn vanuit Abelitz (tussen Emden en Norden) naar Aurich.
Op 10 januari werd de bij een aanrijding op 8 december 2009 zwaar beschadigde 651 van Veolia vanaf Maastricht in vier delen op diepladers overgebracht naar de fabriek van Stadler in het Zwitserse Bussnang, waar het stel zal worden hersteld. De zwaar beschadigde kopbak zal hierbij worden vervangen door een nieuw te bouwen kopbak.
Op 11 mei maakten de provincies Overijssel en Drenthe en de regio Twente bekend dat de concessie voor de treindiensten tussen Zwolle en Emmen en tussen Almelo en Mariënberg, onder de noemer Vechtdallijnen, aan Arriva werd gegund. De concessie voor de dienst tussen Zwolle en Emmen gaat op 9 december 2012 in, de dienst tussen Almelo en Mariënberg volgt een jaar later. De concessie loopt tot 2027.
In 2010 werd het jaarlijks terugkerende muziekfestival Pinkpop in het Limburgse Landgraaf niet tijdens het pinksterweekeinde gehouden, maar een 6 dagen later, en wel van vrijdag 28 tot en met zondag 30 mei 2010. Ook dit jaar zette Veolia lange "Pinkpop pendel"-treinen tussen Heerlen en Landgraaf in en werd gedurende de tijden dat deze pendeltrein reed de doorgaande stoptreindienst tussen Maastricht Randwyck en Kerkrade Centrum opgeheven tussen Heerlen en Landgraaf. Op zaterdag 30 mei bestond de "Pinkpop pendel" uit het elektrische treinstel 652 gecombineerd met de dieselstellen 356 en 358. Ter verbetering van de leesbaarheid van de tekst op de bestemmingsdisplay, werd dit jaar een spatie tussen de woorden "Pinkpop" en "pendel" geplaatst.
Vanaf 10 juni kon Arriva weer naar het heropende station Harlingen Haven rijden. Het station was sinds maart 2009 gesloten wegens de verplaatsing en verhoging van de zeewering, waarbij tevens het station naar binnensdijks is verplaatst. Vanaf deze datum werden, evenals het voorgaande jaar, de stellen 238 en 240-243 ingericht voor fietsenvervoer tussen Leeuwarden en Harlingen Haven door vier rijen stoelen uit de tweedeklas te verwijderen en vervangen door rekken.
Op 29 juni plaatste Arriva bij Stadler een order ter waarde van 140 miljoen euro voor nieuw materieel voor de vanaf 9 december 2012 te exploiteren concessies Vechtdallijnen en Achterhoek/Rivierenland. Voor de Vechtdallijn tussen Zwolle en Emmen heeft Arriva 6 elektrische GTW 2/6 en 8 elektrische GTW 2/8 bij besteld. De stellen, welke in het najaar van 2012 zullen worden geleverd, zullen in de blauw met witte kleurstelling van de Vechtdallijnen worden uitgevoerd. Voor de Achterhoek/Rivierenland concessie, bestaande uit de lijnen Arnhem-Tiel, Arnhem-Winterswijk, Zutphen-Winterswijk en Zutphen-Apeldoorn, heeft Arriva 13 dieselelektrische GTW 2/6 en 11 GTW 2/8 besteld, welke ook in het najaar van 2012 zullen worden gelever. Voor de eveneens tot de Vechtdallijnen behorende dienst tussen Almelo en Mariënberg heeft Arriva geen nieuw materieel besteld, hier zal Arriva met van Syntus over te nemen en te renoveren gaan rijden.
Op 4 november staakte Veolia de treindienst tussen Maastricht en Heerlen, nadat het regelmatig voor was gekomen dat een trein onvoldoende door de beveiliging werd gedetecteerd, vermoedelijk veroorzaakt door bladval op het spoor in combinatie met het eenzijdige inzet van enkel GTW materieel. Pogingen om het euvel middels Sandite te verhelpen liepen op niets uit en de volgende dagen werd de treindienst nadat het probleem optrad opnieuw gestaakt. Nadat de problemen in het weekeinde van 6 en 7 november ook optraden bij omgeleide intercity's van NS Reizigers legde ProRail het treinverkeer op 10 november definitief stil. Op 13 november werd het spoor door de Speno-slijptrein RR48 en een magneetborsteltrein opgeruwd. Na meerdere proefritten werd de treindienst op 14 november weer hervat.
Op 11 december kwam de na een aanrijding op 8 december 2009 bij Stadler in Zwitserland weer herstelde Veolia 651 bij Venlo weer in Nederland aan. Vanaf 13 december werd het stel weer in de reizigersdienst op de Heuvellandlijn ingezet. Aan de inzet van diesel Velios'en op de Heuvellandlijn kwam vervolgens ook weer een eind.
Op 29 januari was Arriva's 231 bij Winsum betrokken bij een aanrijden. Voor reiniging werd het stel op 1 februari, samen met de 243 om over voldoende assen te beschikken voor detectie, op eigen kracht overgebracht naar Amsterdam Zaanstraat. Na de reiniging keerden beide stellen op dezelfde dag weer terug naar Groningen.
Op 1 mei werd, na enkele malen te zijn uitgesteld, de reguliere treindienst tussen Groningen en Veendam hersteld. De openingstrein werd gereden door de 244. Dit stel is speciaal voor deze handeling verkozen omdat deze is vernoemd naar Anthony Winkler Prins, de oprichter van de in Veendam gevestigde "Eerste Groninger Tramway-Maatschappij". Voor een gunstige tijd voor de genodigden bij de openingshandelingen werden deze bij de derde trein van de dag uitgevoerd. De eerste reguliere trein reed dus al eerder en bestond uit de 237.
Op 14 juli maakte de Stadsregio Arnhem Nijmegen bekend dat de concessie voor de treindienst tussen Arnhem en Doetinchem ingaande 9 december 2012 werd gegund aan Hermes onder de noemer Breng. Een van de eisen in de concessie was dat de nieuwe vervoerder hetzelfde type materieel als voor de concessie voor de treindienst tussen Arnhem en Winterswijk zou worden gebruikt. Aangezien Arriva, die de concessie voor Arnhem - Winterswijk in de wacht heeft gesleept, gekozen heeft voor de inzet van GTW-materieel, zal ook Hermes GTW-materieel tussen Arnhem en Doetinchem gaan inzetten. Hermes heeft voor deze verbinding 9 GTW 2/8 treinstellen bij Stadler besteld, welke in de blauw met witte kleurstelling van Breng regio Arnhem zullen worden uitgevoerd. Het interieur krijgt een opstelling met 4 zitplaatsen in de breedte met in totaal 136 zitplaatsen in de tweede klas en 8 zitplaatsen in de eerste klas. De treinstellen zullen niet worden voorzien van een toilet.
Op 11 augustus botste de 206 's avonds bij Oostrum (tussen Venray en Vierlingsbeek) op een overweg op een auto, waarbij de bestuurster om het leven kwam.
Van 29 augustus tot en met 23 december 2011 zet Veolia op doordeweeksedagen drie extra spitstreinen van Cuijk naar Nijmegen in. Deze treinen vertrekken om respectievelijk 7:56, 8:12 en 8:26 uit Cuijk en stoppen op alle tussengelegen stations. Het materieel voor de eerste twee spitstreinen komt samen als ledig materieel 84020 van Nijmegen naar Cuijk en wordt daar gesplitst. Het materieel voor de derde spitstrein komt met de reguliere trein 32225 van Nijmegen naar Cuijk, waarvan het voorste deel als trein 32225 door rijdt naar Roermond en het achterste stel als spitstrein naar Nijmegen terug keert.
Treinnummer: | 32420 | 32422 | 32424 |
---|---|---|---|
Cuijk | 7:56 | 8:12 | 8:26 |
Mook-Molenhoek | 8:01 | 8:17 | 8:31 |
Nijmegen Heyendaal | 8:06 | 8.22 | 8.36 |
Nijmegen | 8:12 | 8:27 | 8.42 |